Testy na COVID-19 a leczenie niepłodności – warto się zbadać

Strona główna/Leczenie niepłodności/Testy na COVID-19 a leczenie niepłodności – warto się zbadać
  • testy na COVID-19 a leczenie niepłodności

Wraz ze stabilizacją sytuacji epidemicznej oraz pojawieniem się nowych rekomendacji towarzystw medycznych, możemy zapewnić parom starającym się o potomstwo dostęp do wszystkich metod leczenia niepłodności.

Odpowiedzialne i ukierunkowane na bezpieczeństwo postępowanie wymaga jednak wdrożenia szczególnych środków ostrożności i dodatkowych zaleceń. Wszystkim parom przystępującym do procedur wspomaganego rozrodu oraz przygotowującym się do zabiegów zalecamy wykonanie badań w kierunku ew. zakażenia koronawirusem.

Jest co najmniej kilka powodów, dla których nie tylko warto, ale należy je wykonać…

Testy na COVID-19 a leczenie niepłodności

Bezpieczeństwo na bazie wytycznych:

• Ze względu na bezpieczeństwo pacjentów i ich przyszłego potomstwa, przed rozpoczęciem leczenia oraz na 2 dni przed każdą procedurą zabiegową związaną z leczeniem niepłodności kierujemy pacjentów na badania w kierunku infekcji koronawirusem.
  • W wyjątkowych sytuacjach i na wyraźne życzenie pary, testy mogą być przeprowadzone na 5 dni przed zabiegiem.
  • Działamy odpowiedzialnie i zgodnie z wytycznymi międzynarodowych towarzystw medycznych w tym ESHRE.

Minimalizowanie zbędnego ryzyka:

• Naszym celem jest zminimalizowanie ryzyka wpływu ewentualnego zakażenia na przebieg leczenia, zdrowie kobiety i ciążę.
  • Nie jest obecnie znany wpływ aktywnej infekcji koronawirusem podczas stosowania znieczulenia ogólnego.
  • W świecie badań medycznych brakuje też takich nt. potencjalnych zagrożeń związanych z zakażeniem podczas stymulacji hormonalnej.
  • Istnieją doniesienia sugerujące ryzyko dla wczesnej ciąży związane z ciężkim przebiegiem chorób podobnych do COVID-19.

Wiedza na kluczowych etapach leczenia:

• Zależy nam na tym, by wykryć ew. zakażenie możliwie jak najwcześniej i móc mądrze pokierować dalszym postępowaniem.
  • Chcemy wychwycić przypadki osób przechodzących chorobę bezobjawowo, u których potencjalne zakażenie może mieć wpływ na efekty leczenia.
  • Dla dobra i bezpieczeństwa pacjentów, zalecamy wykonywanie badań we wszystkich kluczowych momentach leczenia.

About the Author:

1 komenarz

1. Amelia 30 lipca 2020 w 8:09 am- Odpowiedz

Nie wiem czy obecny czas jest dobrym momentem na ciążę i poród. Czytałam, że nie ma danych, które sugerowałyby zwiększone ryzyko poronienia związane z zakażeniem koronawirusem (jednak infekcja i gorączka mogą powodować pewne powikłania, takie jak np. wystąpienie wad wrodzonych przedwczesny poród). Moja przyjaciółka urodziła w marcu i niezbyt dobrze to wspomina. Mnie również przeraża wizja samotnego porodu, zwłaszcza teraz, kiedy idzie druga fala epidemii i nie wiadomo ile to wszystko jeszcze potrwa :(